Czy ja mieszkam w Chinach???


Mój znajomy Johnny Chiang umieścił na swoim blogu mój artykuł "Mam wrażenie, że mieszkam w Szanghaju"; artykył umieszczono także na stronie prof. Peng ming-min'a;
Johnny dodał swój komentarz, a także wypowiedzi Cao Chang-ching (chińskiego dysydenta mieszkającego w Nowym Jorku) na ten sam temat.
Na Tajwanie wiele instytucji, urzędów i firm ciągle jeszcze w swojej nazwie przymiotnik "China"; mamy więc "China Airlines", " China Post" czy też "China Petroleum Company".
Często widząc te napisy zadaje sobie pytanie: czy ja mieszkam w Szanghaju czy w Tajpej?
Dla większości cudzoziemców 'Made in China' nie jest niestety synonimem 'jakości";dlaczego więc Tajwan używa logo, które tylko przyprawia wielu o ciarki (nikt z nas chyba nie uważa, że chińskie linie lotnicze należą do najbezpieczniejszych na świecie).
A więc czas na zmiany; czas na "Made in Taiwan".

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chińskie więzienia: tortury i interes

Bonum est diffusivum sui

Wojna bez zasad