"Katyń" - cd.

Od 15 sierpnia można zobaczyć w Tajpej "Katyń". Informacje o godzinach w jakich wyświetlany jest film znajdują się TUTAJ.
W gazetach wydawanych na Tajwanie pojawiają się kolejne recenzje i artykuły dot. tragedii katyńskiej. Także blogerzy na wyspie zainteresowali sie filmem. Podaje kilka linków:
http://www.taipeitimes.com/News/feat/archives/2008/08/15/2003420403
http://news.epochtimes.com.tw/8/8/13/91420.htm
http://www.wretch.cc/blog/LUDWIG/20664498
I artykuł na który szczególnie pragnę zwrócić uwagę, a napisany przez poetę Li Min-yong/ 李敏勇 (to kolejny już jego artykuł dotyczący Katynia); artykuł zatytułowany: „Jeden polski film, jeden polski wiersz” a poświecony wierszowi „Guziki” Zbigniewa Herberta. Artykuł umieściłam na moim chińskim blogu: TUTAJ
A to wiadomość, którą właśnie dostałam przed chwilą: Katyń ma największą oglądalność spośród 3 nowych filmów jakie weszły w tym tygodniu na ekrany w kinie Leofoo....wiadomość otrzymałam od dystrybutora filmu z podziękowaniami; tak, nieskromnie powiem, że włożyłam troche serca w promocję filmu (dla mnie była to promocja Polski) ale podziękowania należą sie tym z Polonii, którzy rozwieszali plakaty, rozdawali ulotki i słali e-maile do znajomych (było takich paru)...no i największe podziękowania dla Tajwańczyków: to oni ten film sprowadzili, to oni organizowali specjalne pokazy, to oni, przyjaciele, pisali recenzje....

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chińskie więzienia: tortury i interes

Bonum est diffusivum sui

Wojna bez zasad