Nie chcą zjednoczenia

Według najnowszych sondaży liczba zwolenników niepodległości Tajwanu jest najwyższa od 12 lat.
Z 23,5 proc. ankietowanych, którzy stwierdzili, że Tajwan powinien ogłosić niepodległość, 18.6 proc. pragnie niepodległości, ale i utrzymania pokojowych relacji z Chinami. 4,9 proc. uznało, że Tajwan powinien ogłosić niepodległość bez względu na stanowisko i reakcję Pekinu. 57.8 proc. ankietowanych opowiedziało się za utrzymaniem status quo Tajwanu. Tylko 6.5 proc. ankietowanych opowiedziało się za zjednoczeniem z Chinami. W tym samym sondażu 80 proc. mieszkańców wyspy stwierdziło, iż są dumni z bycia Tajwańczykami.
Komentatorzy twierdzą, że spadek poparcia dla idei zjednoczenia z Chinami i wzrost zwolenników niepodległości to wynik polityki prezydenta i jego rządu. Coraz większa liczba Tajwańczyków obawia się, że polityka zbliżenia z Chinami prowadzona przez obecnego prezydenta Tajwanu, Ma Yingjiu, doprowadzi do zjednoczenia.
Ankieta została przeprowadzona przez tajwańskie czasopismo "CommonWealth Magazine" (天下雜誌).
Niezalezna.pl

Komentarze

  1. Co prawda nie lubię wypowiadać się na tematy polityczne, moja wiedza na temat polityki Tajwanu jest naprawdę mała xD ale w sieci często spotykam się z hasłami "Jestem Tajwańczykiem nie Chińczykiem". Wydaje mi się Tajwańczycy powinni walczyć o niepodległość swojego kraju, ale dbać o dobre stosunki z Chinami xD Mam też nadzieję, że niepodległość Tajwanu zostanie uznana przez pozostałe kraje xD Tajwan to miejsce do którego się wybieram jak tylko skończę LO (mam nadzieję że mi się uda tam dotrzeć i poznać wspaniałych ludzi).
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko, masz calkowita racje. Zapraszam na Tajwan. Pozdrawiam
    Hania

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Chińskie więzienia: tortury i interes

Bonum est diffusivum sui

Wojna bez zasad